9 redenen waarom jouw bedrijf een blog nodig heeft

Laptop met blog telefoon er naast en kopje thee erbij

9 redenen waarom jouw bedrijf een blog nodig heeft

Vloggen is booming. Steeds meer mensen grijpen een selfie stick en maken filmpjes. Hoewel video in opmars is, gaat mijn voorkeur uit naar het geschreven woord. In deze blog geef ik je 9 redenen waarom jouw bedrijf een blog nodig heeft.

  1. Expertstatus onderschrijven

    Bloggen is een goede manier om de rest van de wereld te laten zien dat jij expert bent op jouw vakgebied. Dat jij weet waarover je het hebt en anderen graag helpt bij het oplossen van hun probleem. Het kan zomaar zijn dat die ene blog van jou het leven van een ander volledig verandert. Hoe gaaf is dat. Wees niet bang om je kennis weg te geven. Je bepaalt zelf welke kennis je deelt. En vergeet niet door kennis te delen, laat je zien dat je verstand van zaken hebt.

  2. Thuisbasis creëren

    Natuurlijk kun je posts plaatsen op LinkedIn en je bedrijfspagina op Facebook, maar die platforms zijn niet van jou. Als Facebook of LinkedIn besluit te stoppen, heb je geen plek meer om jouw doelgroep te inspireren, te informeren en te motiveren. Als je een blog op je eigen site hebt, heb je altijd een thuisbasis.

  3. Personal branding versterken

    Regelmatig bloggen draagt bij aan je personal branding. Je (potentiële) klanten leren je beter kennen en zien wat jij ze te bieden hebt.

  4. Gedachten ordenen

    Het schrijven van een blog kan je helpen om je een mening te vormen over een bepaald onderwerp. Het schrijven dwingt je om na te denken, research te doen en structuur aan te brengen.

  5. Je wordt een betere schrijver

    Ik geloof dat iedereen kan schrijven. Niet iedereen zal een bestseller schrijven, maar ook jij kunt schrijven. En je leert juist beter te schrijven door het vaker te doen. Je zult ervaren hoeveel vooruitgang je boekt als je een jaar regelmatig blogt. Kun je wat hulp gebruiken? Misschien is mijn online training ‘Start met schrijven’ iets voor jou.

  6. Zoekmachines verleiden

    Door regelmatig inhoudelijk sterke content te publiceren, scoort je website hoger in de resultaten van zoekmachines.

  7. Interactie vergroten

    Bloggen is een goede manier om de interactie met je doelgroep te vergroten. Prikkel de lezers door ze vragen te stellen. Je leert je doelgroep via hun antwoorden beter kennen. Dat kan je helpen bij het ontwikkelen van nieuwe producten en/of diensten.

  8. Content archief opbouwen

    Als je blogt, bouw je een eigen contentarchief op. Artikelen waar (potentiële) klanten tot in lengte van jaren hun voordeel mee kunnen doen.

  9. Geld verdienen met je blog

    Je blog kan het begin zijn van een passieve inkomensstroom. Hoe? Door ruimte te bieden voor adverteerders op je blog. Of door je blogs te bundelen en er een e-book van te maken dat je te koop aanbiedt op je eigen website.

Ik ben ervan overtuigd dat bloggen je, ook nu nog, kan helpen bij het laten groeien van je bedrijf. Creëer waardevolle content om jouw doelgroep te motiveren, te inspireren en te informeren en je zult zien dat het gewaardeerd wordt. Daarbij is het ook nog eens heel leuk om te doen. Dus waar wacht je nog op! Wil je meer weten over hoe je een goede blog schrijft? Check dan snel dit artikel.

Hulp nodig?

Kun je hulp gebruiken bij het schrijven van teksten die je omzet verhogen? Neem gerust contact met me op. Ik help je graag!