Over mij

Ben jij een ambitieuze, vrouwelijke ondernemer en wil jij:

  • zichtbaarder worden via je website, blog en social media?
  • je expertstatus onderschrijven?
  • je omzet verhogen?

 

Maar denk je:

 

  • “Mijn verhaal is helemaal niet interessant”
  • “Het lukt me niet om korte, kernachtige teksten te schrijven die ook nog eens lekker lezen”
  • “Ik doe zo lang over het schrijven van een tekst, omdat ik de juiste woorden niet kan vinden”
  • “Salesteksten schrijven is niet zo mijn ding”
  • “Het lukt me niet om teksten te schrijven waarmee ik mijn klanten raak en ze aanzet tot actie”

 

Stop met je zorgen te maken. Als jij een e-mail kunt schrijven kun je (sales)teksten leren schrijven en ik kan je daarbij helpen. Ik wil jou, een ambitieuze vrouwelijke ondernemer, helpen bij het schrijven van teksten voor je bedrijf waardoor jij zichtbaarder wordt en meer omzet genereert. Dit doe ik door jou handige stappenplannen en praktische tips te geven waardoor je zelf teksten leert schrijven die geld opleveren en waarin jouw authentieke stem doorklinkt.

 

Wie ben ik?
En hoe weet ik waarover ik het heb?
Mijn naam is Nanneke van Drunen en ik ben geboren met pen en papier in mijn hand. Ik zong, danste en speelde toneel. Toen ik eenmaal boom, roos, vis leerde schrijven, was het hek van de dam. Buiten de weeksluiting (mini-optredens op de basisschool) op vrijdag vond ik het schrijven het leukste dat er was. Hele schriften pende ik vol. Ik zocht een studie waarbij ik schrijven kom combineren met mijn voorliefde voor het regelen van dingen. Ik ben altijd een beetje allergisch geweest voor marketing en sales. Het bracht beelden bij me boven van opdringerige types die je dingen verkopen waarop je niet zit te wachten. Die opleidingen werden het dus niet. Ik koos voor de Academie voor Journalistiek en Voorlichting in Tilburg en studeerde in 2001 af als voorlichter. Met mijn liefde voor schrijven en het vertellen van verhalen kon ik tijdenlang uit de voeten. Maar als zelfstandig ondernemer kwam (en kom) ik er niet onderuit om aan marketing en sales te doen. Het leverde me soms pijn in mijn buik op, bijvoorbeeld toen ik mezelf dwong om koude acquisitie te doen. Ik laat nog liever een verstandskies verwijderen, dan dat ik de telefoon nog een keer oppak om ‘cold calls’ te doen.

 

Waarom ik doe wat ik doe
Ik moest op zoek naar vormen van marketing en sales die werken zonder dat ik het idee had mijn ziel te verkopen. Tijdens mijn zoektocht ontdekte ik andere manieren van marketing en sales die werken en die bij mij passen. Voor mij was dat bijvoorbeeld storytelling. Ik geloof dat mensen niet kopen wat je doet, maar waarom je iets doet. Door authentieke verhalen te vertellen, onderscheid je je van de massa. Mensen worden niet geraakt door cijfers, wel door de verhalen achter de cijfers. Een goed geschreven verhaal roept emoties op en blijft de lezer bij. Het zorgt voor stevige klantrelaties en krachtige mond-tot-mond-reclame. Geloof me: iedereen heeft een mooi verhaal, jij ook! Daarnaast ontdekte ik dat kleine aanpassingen in mijn teksten een groots effect hadden. Mijn kennis deel ik graag met je, zodat jij meer kunt bereiken met de teksten die jij schrijft als ondernemer.

 

Areke Duijs“Het lukte me maar niet om een goed verhaal voor mijn website op papier te zetten. Ook kreeg ik het niet voor elkaar om mijn werkzaamheden op een goede, commerciële manier te beschrijven.Het weerhield me ervan mijn website online te zetten. Nanneke’s programma kwam precies op het juiste moment. Wat me hielp is dat Nanneke bleef doorvragen en bleef graven naar antwoorden. Dat vond ik nuttig en interessant. Daardoor kon ik een diepere laag aanboren en tot de kern komen. Ik durfde keuzes te maken qua doelgroep en mijn aanbod waardoor het schrijven van teksten makkelijker werd. Dankzij de opbouw van het programma en haar stappenplannen zette ik zonder moeite mijn merkverhaal en de teksten voor mijn Over mij-pagina en homepage op papier. Mijn website staat inmiddels online en daar ben ik superblij mee.”

Areke Duijs, Virtueel Assistent

 

Nog meer over mij
Als ik niet aan het werk ben, vind ik het leuk om een film of serie te kijken, muziek te maken, te lezen of op reis te gaan. Onder het motto ‘liever spijt van iets dat je gedaan hebt, dan van wat je hebt nagelaten’ besloot ik in 2008 een langgekoesterde wens in vervulling te laten gaan. Een aantal maanden reisde ik door Zuidoost-Azië, Australië en Nieuw-Zeeland. Ik ben gek op pure chocolade, al maak ik voor de zeezout-caramel van Tony Chocolonely graag een uitzondering. Ik bracht in eigen beheer een non-fictieboek, ‘Portretten van een passie’, uit en wacht nu op een reactie van uitgeverijen op mijn eerste fictiemanuscript.

 

Ps. Bedankt voor je bezoek aan mijn website. Dat waardeer ik enorm. Het motto van Nicole Dean is “make money by making the web a more wonderful place.” Daar sluit ik me bij aan. Ik wil jou waardevolle content bieden, zodat jij zichtbaarder wordt als ondernemer en je omzet vergroot. Mijn kennis deel ik met je in mijn blog. Je kunt je hiervoor onder de fotocarrousel gratis inschrijven.

 

Te zien op/in:

 

 

 

Wil je mijn schrijftips niet langer missen? Schrijf je nu in en ontvang de handige tips!